søndag 11. april 2010

Astrid: Vår, sol og karse!

Endelig har våren kommet til Bergen. Jeg våkna i dag til en strålende sol og fugler som sang. Frokosten spiste jeg i dørkarmen med varmt solskinn og humler summende forbi. Vårenergien har bare strømmet på hele dagen. Jeg har vaska rommet, tørka støv og vaska sengetøy (ikke at jeg ikke gjør dette til vanlig altså). Også har jeg sådd karse. Husker dere vi alltid sådde det i barnehagen på våren? Det lukter så godt og på pakninga stod det at det også er godt på maten. Jeg husker ikke hvordan det smakte, men det skal selvfølgelig testes ut. Nå skal jeg snart spise taco til middag, som søte Selma lager. Også blir det en tur ut på vår lille hageflekk og kose seg i sola.   

 

P.S! Her kommer noen tips til vårsanger: Edvard Grieg's verk "Våren" (Op.34, nr 2), The Beatles med "Here comes the sun", Ella Fitzgerald med "I got the springfever blues" eller "Alle fulger små de er".

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar