torsdag 17. september 2009

Astrid: Fra ulykkelig til lykkelig student!

For ca 2 uker siden ble jeg ferdig med forelesningene i mitt første emnet dette året, Innføringskurs i visuell kultur og kunsthistorie (KUN110). Og det var rett og slett en real nedtur, viste det seg. For Astrid måtte velge et emne til dette semesteret og da valgte den "smarte" jenta Visuell retorikk. Og visuell retotikk vet hun ikke en gang hva er for noe! Lurte valg? NEI! Så på de tre forelesningene vi har hatt har jeg bare sittet som et stort spørsmålstegn og lurt på hva slags språk som kommer ut av munnen på foreleseren.

Men i går fikk jeg min store oppvåkning. Ei på kollokviegruppa mi fortalte at hun skulle bytte fra Visuell retorikk til Kunst og visuell kultur i Norge. Og da tenkte jeg: WOW hun er smart! Hvorfor har ikke jeg tenkt på det før? Og så slo jeg hodet hardt i bordet og forbannet min egen dumhet. Det endte faktisk med at hele kollokviegruppa mi ville bytte. Og jeg og Anna gikk å gjorde det i dag. Det var så lett og ikke skummelt i det hele tatt. Så moralen er: det ordner seg for snille jenter:)
PS: Siden jeg bytta starter juleferien 19.nov i stedet for 5.des. JA dere leste riktig. JEG HAR OVER 1 MÅNED JULEFERIE!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar