torsdag 10. september 2009

Astrid: Kollokviegruppe, museum, en ødelagt plastikkskål, digg middag, kakao og Across the universe.

I dag dro Selma hjem til Oslo så jeg blir aleine fram til lørdag, da kommer Gevarda. Startet dagen med kollokviegruppe, som faktisk ikke var så værst effektiv. Seinere dro jeg, Ella og Anna på Kunstmuseet og så utstilling av tysk ekspresjonisme. Har vært flink å lest litt i dag også lagde jeg meg digg middag. Hadde en liten blondieulykke under matlaginga. På komfyren vår er det to plater og noen ganger går jeg litt i surr hvilken plugg som hører til hvilken plate. I dag skrudde jeg selvfølgelig på feil og det var litt ubeleilig siden jeg hadde satt en platiskskål oppå plata. Enda ubeleiligere var at det tok en god stund før jeg merka det. Så i morra er det i butikken, kjøpe stålull og be til høyere makter at jeg får det vekk.

Fikk allikevel lagd meg en god middag. Det ble kylling og ris med en vri alla familien Torp. Vi barna i familien har en litt rar vane med å knuse potetgull og blande med resten av maten. Weird, I know, men veldig godt. Jeg drar den da enda lenger og blander kylling, ris, salat, agurk, tomat, potetgull og dressing til en mørje. Og mine smaksløker elsker det.


I kveld blei det kos med kakao og Across the universe. Den filmen vil jeg virkelig anbefale. Filmen handler om 60-tallet med Vietnamkrigen og antikrig-protester, kjærlighet, rock'n roll og musikk. Og best av alt er soundtracket som består av BARE beatleslåter. Det fikk meg virkelig til å huske hvor mye jeg elsker beatles.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar